Jangan Pakai Bra Lebih 12 Jam..!!

>> Sunday, March 7, 2010

Yehuuu..Gud Morning kengkawan.Arini entry serious sket..Nengok tajok tu.Tak ke serious tajok tu.Huhuu..Sebab ia ada kaitan ngan kanser payu dara.Kalu tak cukup lagi tahap keseriousan aku boleh tukar balik.Tapi tak pe la..Tajok tak penting.Isi dan perot entry ni yang penting.



Kalu ada di kalangan korang anggap entry ni kelucahan sket gua minta maaf okie.Ni sekadar info yang gua rasa nak kongsi kat korang.Seram beb dengar nama penyakit nih..Bukan leh buat main.Kalu stakat buang sebelah je boobs tu takpe.Kalu dah men ngan nyawa plak apa kata korang.



Ramai dah yang GOL (ilang nyawa) sebab penyakit nih.Kerani kat opiz aku pektikel dulu pon kena gak..Abis reput tulang dia.Kesian beb..Nasib je tak GOL.Skarang aku tak tau la situasi dia camne.Dulu Kritikal..Harap sembuh la.



Aku lupa dah aku dapat info ni dari mana..Tapi takpe la.Aku kongsi je..Kalu korang tak caya korang bleh cari maklumat lain.Tanya kat pakar ke.Nak tau apa sebab napa tak boleh pakai bra lebih 12 jam?Haa..ni Mr.Kachang nak bagitau.



Ada sebab napa tak boleh pakai lebih 12 jam beb.Bukan saja-saja or suka-suka.Ni semua sebab pakai bra lebih daripada tempoh 12 jam sehari boleh meningkatkan risiko kanser payu dara.Sebabnya bra akan memberikan tekanan kepada payu dara terutama kepada sistem limfa.Cewahhhh..Cam doktor plak.huhuu..



Nak tau lagi apa sistem limfa tu?Naa..baca nih.Sistem ini mengandungi sejenis saraf yang sangat kecil dan berfugsi untuk mengeluarkan toksin, sel debris, sel kanser, virus, bakteria dan sebagainya untuk keluar dari sistem payu dara.Walaupon camtu bra jugak penting coz ia menyokong dan mengekalkan bentuk boobs korang agar kelihatan lebih menarik,tertarik..kau memang da boom.



Ada gak golongan wanita ni ngadu tak slesa kalu tak pakai bra.Memang betol la tak selesa.Aku yang tengok pon terseksa.Huhuu..Zahir batin aku terseksa.So..Sebagai penyelesaian, elakkan memakai bra time korang tido.Ni merupakan salah satu cara nak elak risiko kena kanser payu dara.Yang lain-lain korang tanya yang pakar la k.Aku dapat info stakat ni je..





8 comments:

Felicia F. Ramzi March 7, 2010 at 11:48 AM  

memang sik bagus makey melebihi 12 jam..it's true..

Arra JaSmY March 7, 2010 at 12:01 PM  

haha..hebat la bro,ley jadi doctor nih.kuang3.ahaks.Tp mmg btul pown.X bagus utk ksihatan.:)

Alynn Notnot March 7, 2010 at 5:57 PM  

haiiiii doktor kachang! wa respect sama lu! :))

Sesumpah March 7, 2010 at 7:10 PM  

rasa cam semua wanita sudah amalkan :)

kaChaNG_dEwa March 7, 2010 at 9:05 PM  

Felicia:hohoho..mek sik tauk betol ka sik.mek xda boobs.hahaa..

Arra:miahahaa..ni doktor tak bertauliah la girl.jadi tabib boleh la..

Alynn:Naa..baru ko tau.aku kan serba boleh..esok nak jadi bomoh lak.miahaha..

sesumpah:ada yang lagi advance..24jam tak pakai.lagi la sehat kot.huhuu..

F I T March 8, 2010 at 1:06 AM  

oh ingatkan entry pasal breast tumbuh kulat tu..yg tu lagi ngeri tengok.. adoii

Oh Lady Gaga Bukan She-Male Rupanya! Siap Ada Bukti Lagi!

kaChaNG_dEwa March 8, 2010 at 6:30 AM  

FIT:Yang tumbuh kulat tu ada gak tgk bro.tapi malas la nak publish kat sini.kang lari plak smua followers aku.huhuhu..

F I T March 8, 2010 at 10:11 AM  

a'ah kan..naya kalau diorang lari haha :P

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP